Szukaj nas na:
Nasza grupa na last.fm My na Myspace My na Naszej Klasie

10 marca 2009

Pete Rock - wywiad i relacja z koncertu




8 marca, w niedzielę, w warszawskim klubie The Fresh odbył się pierwszy polski koncert jednego z najważniejszych producentów w historii rapu - Pete Rocka. Imprezę przeniesiono w ostatniej chwili (z powodu dużego zainteresowania) z klubu Karmel do Fresha. Trzeba przyznać, że publiczność nie zawiodła i klub był na prawdę pełny. Przed występem Pete'a na scenie pojawił się gość niespodzianka, Eldo, który wykonał kilka utworów.

Rock rozpoczął swój set ok godz. 00:20 i grał przeszło dwie godziny. Bardzo zaskakująca była dosyć mała ilość jego utworów, które zostawił praktycznie na sam koniec. W secie (bardzo dobrze przemyślanym i równie dobrze miksowanym) pojawiła się muzyka takich artystów jak A Tribe Called Quest, J Dilla, Gang Starr, Lordz Of The Underground, KRS-One czy Brand Nubian. Wiele osób liczyło na to, że Soul Brother #1 będzie rapował, jednak tak się nie stało. Moim zdaniem to dobrze, ponieważ produkowanie i dj'owanie idzie mu z pewnością zdecydowanie lepiej.

Pierwszy koncert Pete Rocka w Polsce można uznać za bardzo udany. Miejmy nadzieję, że on odniósł podobne wrażenia i pojawi się u nas jeszcze nie raz.

Zapraszam do lektury ekskluzywnego wywiadu z Pete Rockiem, który udało nam się przeprowadzić oraz do obejrzenia wideo relacji z koncertu.

Uknowhowwedo: Po pierwsze – dzięki za znakomity Koncert.

Pete Rock: Wiesz, to był mój pierwszy występ w Polsce, więc chciałem się dla Was dobrze spisać.

U: Co podobało Ci się w polskiej publiczności, a co Ci się nie podobało?

PR: Publiczność podobała mi się. Koniec kropka. Period. Podobało mi się, że wszyscy kochają hip-hop I jak są nakręceni gdy usłyszą coś co lubią, wiesz o co mi chodzi.

U: Przed przyjazdem tutaj prawdopodobnie słyszałeś różne rzeczy o Polsce. Miałeś jakieś oczekiwania i jeżeli tak to jakie?

PR: Tak, miałem pewne oczekiwania. Wiedziałem, że publiczność będzie dobra. Myślałem, że jeżeli klub został zmieniony w ostatniej chwili to pewnie będzie mało ludzi, ale było więcej niż się spodziewałem, więc to dobrze.

U: Jakie są Twoje plany na przyszłość?

PR: Uhm, Pracuję teraz w studio nad masą rzeczy. Nad nowym albumem, pracuję też z Tha Dogg Pound, z Cypress Hill, pracuję też z paroma innymi artystami.
U: Myślałeś kiedyś nad eksperymentami? Nie mówię o ciągłym rozwijaniu Twojego stylu, tylko o czymś zupełnie nowym.

PR: Tak, robię teraz dużo nowych, nowych rzeczy, których nie spodziewałbyś się po mnie. Prawdopodobnie ukaże się to pod koniec tego roku albo w przyszłym.

U: Skoro jesteśmy przy temacie muzyki to mam pytanie na temat albumu, który krąży po internecie. Chodzi o „Class In Session” z 9th Wonderem. To Wasz wspólny album, który wyciekł czy po prostu jakiś bootleg?

PR: To po prostu bootleg.

U: Czy sprzęt na którym robisz muzykę zmienia się? Czy ciągle jest to MPC2000XL?

PR: Uhmmmm, sprzęt bardzo się zmienił. Na rynku ukazuje się mnóstwo sprzętu, więc ciągle eksperymentuję z różnymi rzeczami, wiesz co mam na myśli. Po prostu dużo eksperymentuję.

U: Jesteś inspiracją…

PR: Dziękuję.

U:… dla wielu, wielu producentów, np. dla takich gości jak Kev Brown, J Dilla czy 9th Wonder. Jakie to uczucie?

PR: To dobre uczucie, naprawdę dobre. Zwłaszcza, że muzyka, którą robią ludzie dla których byłem inspiracją, robią naprawdę dobrą, dobrą muzykę i na serio dobrze się tego nauczyli. Więc, wiesz, muszę powiedzieć, że to bardzo przyjemne uczucie, schlebia mi to.

U: Czy są teraz jacyś nowi, wschodzący artyści, którzy inspirują Cię I myślisz, że w przyszłości będą kimś ważnym?

PR: Mam nadzieję. Ukazuje się mnóstwo rzeczy, jest wielu artystów i mam na oku paru gości, którzy moim zdaniem się wybiją.

U: Jesteś znany z faktu, że namiętnie kolekcjonujesz płyty, z tego co wiem masz przeszło 90,000 płyt. Czy wciąż chodzisz na digging?

PR: Cały czas.

U: Jak często zdarza Ci się kupować przez pomyłkę płyty, które już masz?

PR: Uhmmm, wiesz, wydaje mi się, że często, tak bardzo często.


Z Pete Rockiem rozmawiał Jackson.

Pozdrowienia dla Uknowhowwedo od Pete'a:


Relacja wideo, część I:


Relacja wideo, część II:


Pragniemy gorąco podziękować klubowi The Fresh za pomoc w zorganizowaniu wywiadu.

2 Comments:

Anonimowy said...

Brother jest niezly

Anonimowy said...

jackson's king!