Szukaj nas na:
Nasza grupa na last.fm My na Myspace My na Naszej Klasie

30 maja 2007

.Kobiecy Rap: Bahamadia




Bezapelacyjna królowa kobiecego rapu. Bahamadia, a tak naprawdę Antonia Reed pochodzi z Filadelfii (czego oznaki bardzo mocno słychać w jej twórczości). Początkowo zajmowała się grą na perkusji, DJingiem, aby póżniej zacząć rymować w West Sound Philly Crew.
W 1996 Chrysalis Records wydało debiutancki album 'Kollage', który spotkał się z naprawdę pozytywnym przyjęciem. Propozycje współpracy z artystką posypały się jak z nieba. Bahamadia nagrywała m.in. z The Roots, Gang Starrem, Sweetbackiem, Roni Sizem itd.
Raperka wielokrotnie podkreślała, że lubi współpracować z muzykami reprezentującymi różne style i gatunki muzyczne, bo pozwala jej to na rozwój i oryginalność.
W 2000 roku, po długiej przerwie ukazała się EP-ka 'BB Queen', na której możemy usłyszeć Rasco oraz Planet Asie. Kolejny sukces odnotowany.
A co dalej? Otóż w zeszłym roku ukazał się długo oczekiwany album 'Good Rap Music', który utwierdził wszystkich w przekonaniu, że Antonia nie wyszła z wprawy i dalej potrafi zatrząść, hip hopową sceną.
Dla uzupełnienia powiem, że raperka odwiedziła Polskę w 2002 roku (12 wrzesnia) i dała koncert w warszawskim klubie Ground Zero.



Bahamadia - Kollage, 1996



TRACKLIST:
01 Intro
02 WordPlay
03 Spontaneity
04 Rugged Ruff
05 Interlude
06 I Confess
07 UKNOWHOWWEDU
08 Interlude
09 Total Wreck
10 Innovation
11 Da Jawn
12 Interlude
13 True Honey Buns (Dat Freak Sh*t)
14 3 Tha Hard Way
15 Biggest Part Of Me
16 Path To Rhythm


Bahamadia - Good Rap Music, 2006


TRACKLIST:
01. Good Rap Music
02. Real Love
03. Serious Pt. 1
04. Buck Season
05. Culture Cut
06. Reign
07. Reign
08. Fun
09. Serious Pt. 2
10. Good Rap Improv.
11. Glory
12. Thank You

7 Comments:

Happy Vege said...

jesli jeszcze nie znacie to koniecznie sprawdzcie! ja poznalam ja wlasnie dzieki Gosi i uwielbilam ja sobie. moj ulubiony album to 'Good Rap Music', a jesli chodzi o tracki to beazpelacyjnie 'Uknowhowwedo'. SPRAWDZCIE JA KONIECZNIE!

margolcia said...

Dokladnie Uknowhowwedo :)
Musialam o niej napisac jako o pierwszej - jej muzyka moja najwieksza inspiracja.

Lite said...

Już "sprawdzam" oba albumy. Mam nadzieję, że się nie zawiodę. ;] Kobiecy rap to dla mnie wielka niewiadoma - poza reprezentantkami polskiej sceny i Lauryn Hill w The Fugees, nie znam za bardzo nikogo. Zobaczymy co z Bahamadią. ;-]

guri said...

ja mam tylko "good rap music"
ale podoba mi się :)
a tak w ogóle to wszystkie baby słuchające rapu jarają się bahamadia ;p

Anonimowy said...

Tak, tak, tak! Kocham Bahamadie za jej rapową ideologię rapowania. Zdanie może nie zabrzmiało najelpiej ,ale chyba jest zrozumiałe ;)


Gdyby ktoś był zainteresowany to daję bezpośredni link do artykułu, w którym mowa jest o Bahamdii i Eve. ARt zatytułowany "Kobieca Filadelfia".
http://www.axunarts.yoyo.pl/bio_kobiety.html

Oczywiście nie traktujcie tego za spam ;)

Anonimowy said...

odwiedziła i dała świetny koncert.
30 zł. za Bahamadię i Apani B, dobre czasy.

nie widziałem na Twoim last.fm Kev'a Brown'a - sprawdź koniecznie. dla Bahamadii wyprodukował np. Reign i Good Rap Music.

dobry gust, blog daje rade.
piona!

margolcia said...

Kev Brown jest, tylko w małej ilości.
Mam I Do What I Do i Maspyke Static EP
dzieki i pozdrawiam ;)